با انواع سود در بیمه عمر آشنا شویم.
نوشته شده توسط : علی رسولی

کمتر از 10% مردم ایران بیمه عمر دارند؛ درحالی‌که هر فرد کانادایی و ژاپنی به‌طور متوسط 5 بیمه عمر دارند. دلیل این تفاوت زیاد بین مردم کشور ما و آن‌ها شاید عدم اطلاعات کافی درباره این بیمه و ناشناخته بودن آن باشد. بیمه‌های زندگی انواع مختلفی دارند که هر یک کاربردهای مختص خود را دارند. بد نیست با انواع این بیمه و پرکاربردترین آن آشنا شویم و ببینیم این بیمه چه خدماتی ارائه می‌دهد که در خارج از کشور این‌قدر طرفدار دارد.

چند نوع بیمه عمر داریم؟

بیمه عمر دارای انواع مختلفی است. معروف‌ترین و جامع‌ترین نوع آن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. این بیمه در شرکت‌های مختلف می‌تواند با نام‌های دیگر مثل بیمه عمر آتیه ، بیمه عمر زنان خانه‌دار و... نیز ارائه شود اما ماهیت همه آن‌ها یکسان است. این بیمه همان‌طور که از نام آن مشخص است هم قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و هم مانند سایر بیمه‌ها در برابر خطراتی از بیمه‌گزار پشتیبانی می‌کند و در صورت وقوع حادثه، خسارت پرداخت می‌کند. حال که بحث سرمایه‌گذاری این بیمه مطرح شد بد نیست ببینیم سود این سرمایه‌گذاری چقدر است و بابت خرید بیمه عمر چقدر سود عایدمان می‌شود.

سود سرمایه‌گذاری در بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری 2 نوع سود دارد: سود تضمینی و سود مشارکت منافع.

سود تضمینی بیمه عمر مقدار مشخص و تعیین‌شده‌ای دارد و معمولاً بین شرکت‌های مختلف بیمه یکسان است. مقدار این سود معمولاً در 2 سال اول قرارداد 16%، در 2 سال دوم 13% و پس از آن 10% می‌شود.

سود مشارکت منافع سود حاصل از سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و نهادهای مختلف است. بسته به اینکه شرکت بیمه با استفاده از حق بیمه‌های بیمه‌گزاران کجا سرمایه‌گذاری کند، سود حاصل از آن می‌تواند متفاوت باشد. مقدار این سود در پایان قرارداد مشخص نیست و هرسال توسط مجمع عمومی هر شرکت بیمه تعیین می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: